Difference between revisions of "Teaching Resources"

From Creolista!
Jump to: navigation, search
(Film)
Line 24: Line 24:
 
*franglish (Yvan Baptiste) [http://www.franglish.fr/]
 
*franglish (Yvan Baptiste) [http://www.franglish.fr/]
  
=BTS=
 
Annales du BTS Informatique [http://www.web-ig.com/annales-1-bts-ig.html]
 
  
 
=Collège=
 
=Collège=
Line 33: Line 31:
 
*30 world Englishes [http://www.youtube.com/watch?v=OwQNFaID1Iw]
 
*30 world Englishes [http://www.youtube.com/watch?v=OwQNFaID1Iw]
 
*US Mint Kids pages [http://www.usmint.gov/kids/ H.I.P pocket change]
 
*US Mint Kids pages [http://www.usmint.gov/kids/ H.I.P pocket change]
 +
 +
=BTS=
 +
Annales du BTS Informatique [http://www.web-ig.com/annales-1-bts-ig.html]
 +
 +
=Université=
 +
Norton study space in general
 +
''Norton Anthology of African-American Literature'' open to the Harlem Renaissance [http://www.wwnorton.com/college/english/africanamericanlit2e/ch/D_Harlem/resources.aspx resource pages]
  
 
=Clusters / Ilots=
 
=Clusters / Ilots=

Revision as of 18:15, 15 February 2012

Tous niveaux

  • Educscol
  • agreg-ink (membre actif depuis 2009) [1]
  • Clé des langues [2]

Compréhension Orale

ELLO (English Listening Library Online) [3]

Poetry & Music

Film

  • Collège au cinéma (Académie de Poitiers [4])

Exercices / Online quizzes

  • Académie de Montpellier [5]
  • franglish (Yvan Baptiste) [6]


Collège

BTS

Annales du BTS Informatique [9]

Université

Norton study space in general Norton Anthology of African-American Literature open to the Harlem Renaissance resource pages

Clusters / Ilots

Marie Rivoire, Les ilôts bonifiées, [10]

Veille professionnelle

Le café pédagogique, [11] membre depuis Nov 2011.

Veille TICE

Software

Cahier d'élève numérique

Cahier de texte prof

Rhone-Alpes

  • Académie de Lyon, wiki DRT (ENT // GIBII / OBII) [12]
  • PartoutaTice (Forum) mercredis au CDRP [13]
  • CETIC (reseau de centres d'expertise TIC Rhone-Alpes) [14]
  • ARDEMI (Ecully) [15] (Association pour la recherche-développement de lenseignement multimédia et interactif)